名古屋大学で情報工学を専攻。ヤマハにてオーディオ関連機器の開発に10年従事、組込みエンジニアとしてOSからミドルウェアまで開発。その後、株式会社アカツキにジョイン。アカツキではフルスタックエンジニアとしてスマホ向けゲームのトップタイトルを主に手掛け、成長期に技術の要として活躍。2019年11月からテックリードとしてアダコテックにジョイン。バックエンド・インフラに加え、機械学習エンジンの研究開発など幅広い領域に従事。
Majored in computer science at Nagoya University. Engaged in development of audio-related equipment at Yamaha for 10 years, developing everything from OS to middleware. Later joined Akatsuki Inc. as a full-stack engineer. Mainly worked on top titles of games for smartphones and played a key role of engineering during its growth period. Presently, in addition to backend infrastructure, develops wide range of areas such as research and development of machine learning engines.